Потопете се по-дълбоко в една от най-популярните гами, произвеждани някога от известния американски производител.
Harley-Davidson се е утвърдил като основна част от американската култура през последните 120 години от създаването си през 1903 г. Въпреки че през годините компанията е произвела стотици различни модели, има едно конкретно семейство мотоциклети, което се радва на впечатляващо дълголетие от 26 години в 21-ви век и продължава да се радва на голяма популярност сред мотоциклетистите от всички сфери на живота и до днес. Това, разбира се, е семейството Dyna.
Dyna е представен за първи път през 1991 г., наследявайки серията FXR като FXDB Sturgis, и прави своя официален дебют в чест на 50-годишнината на емблематичното мотоциклетно рали в Южна Дакота. Съкратено от “динамичен”, серията Dyna се отличаваше с шаси, проектирано да бъде по-твърдо и здраво, за да се справя по-добре с новия двигател Evolution в сравнение с предшествениците си. До 1995 г. фамилията Dyna напълно замени серията FXR и ще продължи да бъде могъща сила за мотоциклетистите, които искат да персонализират, ускорят и подобрят качеството на своето каране. Лесно разпознаваем по откритото си задно окачване с два амортисьора, Harley-Davidson произвежда широка гама от модели, използващи тази платформа в продължение на четвърт век, преди да затвори тази глава през 2017 г. . Затова нека разгледаме по-отблизо някои от най-популярните модели Dyna, които остават ценени и до днес и които също така вдъхновяват някои от съвременните дизайни на круизърите на Harley.
Забележка: Пазарното проучване на Harley-Davidson разкри, че много клиенти искат производителност, надхвърляща тази, предлагана от настоящата гама двигатели Milwaukee-Eight. Преминавайки към нейния клас Softail, водачите се възползваха от по-високи нива на производителност и стабилност, като двигателите бяха монтирани на гума и снабдени с двойни противотежести.
Harley-Davidson Dyna Street Bob
Когато през 2006 г. Harley-Davidson представи на пазара модела Dyna Street Bob , той се превърна в един от най-устойчивите круизъри на марката до момента. Разбира се, успехът на Street Bob не може да се отдаде само на късмет. Мотоциклетът съчетава размерите, комфорта, стила и отношението на мотоциклет от среден клас с управлението и проходимостта на по-малкия клас спортстери. С други думи, Dyna Street Bob предлага перфектния баланс между спортни качества, комфорт и стил.
Dyna Street Bob покрива всички бази като стандарт. Въпреки това, благодарение на семплия си дизайн, той предоставя идеално празно платно за персонална персонализация. За тези, които искат да превърнат този мотоциклет в горящ гуми високопроизводителен уличен мотоциклет, има много начини за модернизиране на неговото окачване, спирачки, изпускателна система, както и за подобрения на двигателя, за да направят този вече пъргав мотоциклет още по-бърз.
Но същото може да се каже и за тези, които искат да подходят по-спокойно. Приличащото на маймуна мини кормило на Street Bob вече е приятно докосване, но комфортът наистина може да бъде увеличен с усъвършенстван комплект за преобразуване на управлението, по-удобна седалка и дори втора седалка, за да може и пътникът да се наслаждава на пътуването.
Въпреки че Harley спря производството на Dyna Street Bob през 2017 г., мотоциклетите остават важна опора в гамата на марката, след като преминаха към семейството Softail, като смениха двата си открити задни амортисьора с регулируем моношок, скрит под задния калник. Обновлението на двигателя Milwaukee-Eight 114 също е добре дошло.
- Спецификации – Подробности
- Двигател – Twin Cam 103
- Мощност на двигателя – 77,5 конски сили и 94 фута въртящ момент
- /li>
- Предавателна кутия – 6-степенна
- Разход на гориво – 39 MPG (приблизително 6,0 литра на 100 км)
Съвет: Докато началната цена на нов Harley-Davidson Street Bob 114 от 2023 г. е 17500 евро, употребяваният Dyna Street Bob е много по-достъпен, като някои обяви са под 13 000 евро!
Harley-Davidson Dyna Fat Bob
Подобно на своя брат Street Bob, Dyna Fat Bob е още един пример за средно голям круизър, който продължава традицията на мотоциклетите в стил bobber. Докато Street Bob предпочита по-опростен дизайн, Fat Bob прави името си, като внася повече мускули и отношение в семейството на Dyna. Ако класът Dyna беше нощен клуб, можете да сте сигурни, че този мотоциклет щеше да е отбойникът.
Все още базиран на същото шаси на Dyna, Fat Bob определено внася малко повече енергия на “лошо момче” в сместа. С усъвършенстваното си управление, двойните фарове и характерните дебели гуми, които поглъщат пукнатините и неравностите по пътя за закуска, Fat Bob няма как да не бъде център на внимание. От самото си създаване през 2007 г. Dyna Fat Bob се задвижва от 96-кубиков двигател Twin-Cam – знак, че този мотоциклет не просто изглежда здрав, а има мощта да го докаже. Също така, благодарение на своя суров стил и жажда за скорост, той е такъв хит сред ездачите, които обичат да въртят газта повече от средностатистическия мотоциклетист. Затова не бива да се учудваме, че мнозина са преобразили (и продължават да преобразяват и до днес) този мотоциклет, за да бъде по-ориентиран към производителността. На пръв поглед Dyna Fat Bob прилича на мотоциклет, който ще видите да пристига на местното барбекю или концерт. Но това, което изненада мнозина, беше способността му лесно да изпреварва много от заводските спортни мотоциклети, които постоянно се хвалят със своята скорост. Така че можете да си представите шока им, когато се окаже, че ядат праха на Harley-Davidson.
Днес Fat Bob продължава този двоен живот на високопроизводителен круизър, като преминава в гамата Softail. Подобно на Street Bob, Fat Bob също се задвижва от двигателя Milwaukee-Eight 114. Така че това е добър знак, че този мотоциклет не планира скоро да се откаже от нуждата си от скорост.
- Технически характеристики – детайли
- Двигател – Twin Cam 103
- Мощност на двигателя – 80 конски сили и 95 lb-ft въртящ момент
- Трансмисия – 6-степенна
- Разход на гориво – 35.4 MPG (приблизително 6,6 литра на 100 км)
Harley-Davidson Dyna Wide Glide
Само като погледнете Harley-Davidson Dyna Wide Glide, вече можете да чуете в главата си как Джордж Торууд пее “Bad to the Bone”. Този мотоциклет е една от най-големите почит на Harley към култовия жанр чопър, с дизайна на нископрофилен круизър, който по същество прилича на хот род на две колела. Dyna Wide Glide е и отличен пример за разнообразието на класа Dyna, с мотоциклети, насочени повече към свободното време, производителността или солидна комбинация от двете. Но в случая с Wide Glide той е предназначен за спокойно следобедно каране през града, по черни пътища и по магистралата. Защото, когато имате ниска седалка, предно управление и дълга ходова част, всичко, което трябва да направите, е да се качите и да се отпуснете, като държите ръката си на газта.
Разбира се, тъй като заводските чопъри са много нишов жанр мотоциклети, те не са за всеки. В повечето случаи мотористите предпочитат да го гледат и да му се наслаждават, вместо да се налага да го притежават. Защото за разлика от Dyna Street Bob и Fat Bob, управлението на Wide Glide имаше своя собствена крива на обучение, която отне на много нови ездачи да свикнат с нея.
Докато заводските чопъри като Dyna Wide Glide идват и си отиват, той отвори вратата за своя наследник – Harley-Davidson Breakout. Следвайки стъпките му като мощен круизър с привлекателен външен вид, Breakout излезе от пенсия през 2022 г. с по-големия си и по-добър двигател Milkwaukee-Eight 117. Това все още е мотоциклет, който заслужава възхищение. Само че в наши дни има малко повече завист, свързана с всяка поява на такъв.
- Технически характеристики – детайли
- Двигател – Twin-Cam 103
- Мощност на двигателя – 80 конски сили и 95 lb-ft въртящ момент
- Трансмисия – 6-степенна
- Разход на гориво – 42 mpg (приблизително 5,6 литра на 100 км)
Harley-Davidson Dyna Low Rider
Когато става въпрос за модели, които олицетворяват гъвкавостта, Dyna Low Rider е мотоциклетът, който идва на ум. Подобно на своя събрат Street Bob, Dyna Low Rider беше още един пример за добре балансиран круизър, който предлагаше голям потенциал. С прост дизайн, този мотоциклет притежаваше всичко необходимо, за да се развива във всяка среда за каране. Той имаше оптимално управление, за да се справи дори с най-тесните завои в града. Размерите и теглото му бяха достатъчни, за да издържи часове на непрекъснато каране по магистралата и извън нея. Той също така носеше спокойна нагласа за релаксиране по дългите селски пътища и наслаждаване на пейзажа.
Въпреки че Low Rider е възприел по-традиционен вид на круизер, той също така се представя като празно платно за персонална персонализация. Някои биха изтласкали още по-далеч неговата круизърска природа, като добавят чанти за седло, усъвършенствано управление и по-удобна седалка за по-дълги пътувания. Други пък биха тръгнали в обратната посока и биха го превърнали във високопроизводителен круизър, като подобрят 96-кубиковия му двигател Twin-Cam, за да произвежда повече конски сили и въртящ момент. Така че не би трябвало да изненадва никого, че този вид мислене е довел до окончателното производство на Low Rider S, един от най-мощните модели в настоящата гама на Harley.
- Спецификации – Подробности
- Двигател – Twin-Cam 103
- Мощност на двигателя – 77 конски сили и 92.2 lb-ft въртящ момент
- Трансмисия – 6-степенна
- Разход на гориво – 42 mpg (приблизително 5,6 литра на 100 км)
- Разход на гориво – 42 mpg (приблизително 5,6 литра на 100 км)/li>
Harley-Davidson Dyna Switchback
Разбира се, не бихме могли да завършим този преглед на моделите Dyna, без да споменем Switchback. Въпреки че се произвеждаше само от 2012 до 2016 г., Dyna Switchback предостави още едно доказателство за способността на гамата Dyna да постига успех в различни условия на каране. Проектиран като по-лек туристически мотоциклет, Dyna Switchback е по същество по-малък Road King, което му носи прозвището “Road Queen”. Той беше популярен и сред жените, които искаха да пътуват на дълги разстояния, без да се налага да се съобразяват с размерите и теглото на по-големите туристически модели на Harley. Оборудван с чифт твърди седалкови чанти, подова настилка, усъвършенствани контролни уреди, предно стъкло и двигател Twin-Cam 103, Switchback беше готов и способен да се впусне в голямо пътешествие из страната заедно с големите момчета.
Въпреки че Switchback се радваше на краткото си време заедно с другите Dynas, преди класът да бъде прекратен през 2017 г., той успя да създаде пространство за своя наследник, Heritage Classic, който да процъфтява на негово място. Възприемайки всички туристически възможности на модела Softail, Heritage Classic е олицетворение на старата школа, като предлага възможности за пътуване на дълги разстояния без никаква допълнителна маса.
- Спецификации – детайли
- Двигател – Twin Cam 103
- Мощност на двигателя – 76,1 конски сили и 92.9 lb-ft въртящ момент
- Трансмисия – 6-степенна
- Разход на гориво – 42MPG (приблизително 5,6 литра на 100 км)