Смятани за спасители на марката, тук са най-значимите Monster-и, пускани някога от Ducati.
Монстърът беше и си остава феноменален успех за Ducati – поддържаше марката от Болоня на повърхността през критичните финансови години, минимизираше ударите, нанесени от индустрията и конкуренцията, и даде на Ducati силна асоциация с думата Monster. Той несъмнено е един от най-важните модели на Ducati, а освен това е изключително популярен и добре познат в целия свят. Известен като “Il Mostro ” от Ducati, мотоциклетът вижда бял свят през 1993 г. и е проектиран от Мигел Анхел Галуци, като това е може би най-успешният му и запомнящ се дизайн. Monster е известен с това, че е описан като “Всичко, от което се нуждаете: седалка, резервоар, двигател, две колела и кормило ,” от самия Майкъл, позовавайки се на философията на минималистичния дизайн на мотоциклета. Ето десет Монстъра през хронологията и историята на Monster, които според нас са повече от сумата на своите части.
№10 – Ducati Monster 821
Представен като нов член на серията Ducati Monster през 2015 г., 821 заимства двигателя си от Hypermotard, а също и от тогавашния Hyperstrada 821. В резултат на това 821-кубиковият L-twin двигател с течно охлаждане развива 107 к.с. при 9250 об/мин и 86 Нм въртящ момент. Освен това в серията Monster бе въведен пакетът Ducati Safety Pack, с който се добавиха редица електронни помощни средства за ездача и функции за безопасност като ABS и контрол на сцеплението. Тази версия беше особено успешна, като намери купувачи сред по-разнообразна възрастова група, благодарение на достъпността си както за по-млади, така и за по-възрастни ездачи.
№ 9 – Ducati Monster 1200 R
Заимствайки двигателя си от сериите Ducati Diavel и Multistrada, Monster 1200 R беше истинска мощна машина , много бърза за своя клас. 1198-кубиковият двигател Testastretta, L-twin с течно охлаждане, произвеждаше зашеметяващите 152 к.с. при 9250 об/мин и 125 Нм въртящ момент при 7750 об/мин. С включения пакет за безопасност на Ducati, както и с окачване Öhlins и големи спирачки, този Monster се превърна в един от идеалните голи мотоциклети за писта, които да притежавате и да изпитате.
№ 8 Ducati Monster M900
Оригиналният Monster, проектиран от асортимент от компоненти на 900 Supersport и базиран на серията 851/888 с решетъчна рама, роди един от най-емблематичните мотоциклети в историята, обречен на слава още от първата си поява на автомобилното изложение в Кьолн през 1992 г. – роди се Monster 900. Пуснат в серийно производство през следващата година, той се оказа пионер в своя сегмент, като предефинира класа на голите спортни мотоциклети. Неговият 904-кубиков L-образен двуцилиндров двигател осигуряваше 73 к.с. и 76 Нм въртящ момент. Впоследствие Monster е модифициран и преработван през годините, но в оригинала имаше нещо уникално, което нито една от следващите версии не успя да имитира; те бяха свои собствени интерпретации.
№ 7 Ducati Monster M600
По-достъпна алтернатива на Monster 900 по онова време, M600 беше пуснат на пазара като по-послушна версия на мощния 900, заедно с Monster 400, насочена към начинаещите мотоциклетисти в страните, налагащи ограничения за ученическия клас на мотоциклетите от висок клас. Неговият двигател осигуряваше мощност от 53 к.с. и въртящ момент от 48 Нм, което даваше на мотоциклетистите достатъчно мощност за спортно каране и възможност за изминаване на по-дълги разстояния и при по-висока скорост.
6 – Ducati Monster SP
Ducati Monster SP 2023 надгражда предишните модели “SP“, като се възползва от няколко подобрения в производителността спрямо стандартния Monster. Той е предназначен за любителите на пистата, които със сигурност ще оценят характеристиките и оборудването, предлагани от този мотоциклет, като същевременно искат и гол италиански мотоциклет, подходящ за града, за други случаи. Двигателят е мощен, с мощност 111 к.с. и въртящ момент 94 Нм, предаван към задната гума. Предната решетъчна рама от предишните години е заменена с вдъхновена от Panigale рама с алуминиеви профили, а окачването е напълно регулируемо и като цяло е с 2 кг по-леко от стандартния мотоциклет.
5 – Ducati Monster 1100 EVO Diesel
Ducati Monster Diesel е резултат от специално сътрудничество между стилистичните отдели на Ducati и Diesel. Технически идентичен със стандартния модел 1100; но лансиран по-скоро като упражнение по стилизиране и брандиране – за предефиниране на външния вид на мотоциклета е използвана уникална матова боя в зелено “Diesel”, придружена от затъмнени части. Стоманената решетъчна рамка, люлеещото се рамо, предният калник, предната вилка и различни други компоненти на мотоциклета са завършени в черно. За допълнителен колорит пружината на задния амортисьор и предният спирачен апарат са покрити с ярко жълто. Четиритактовият V-образен двигател с работен обем 1 078 куб. см с въздушно охлаждане и горивно впръскване, който задвижва Ducati Monster 1100 EVO Diesel 2013, генерира 100 к.с. при 7 500 об/мин и 103 Нм въртящ момент при 6 000 об/мин.
4 – Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica
Тази версия на Monster със сигурност е обърнала внимание с крещящата си състезателна ливрея с масивно “46” на резервоара, безпогрешно свързана с мотоциклета на Валентино Роси. Съществуваше и издание 796 на Ники Хейдън със собствена ливрея. Бихме ги поставили един срещу друг в този списък, тъй като и двата изглеждат еднакво поразително. Този 796 се отличаваше и с олекотени алуминиеви джанти, еднораменно люлеещо се рамо и V-образен двигател с въздушно охлаждане с обем 803 куб. см, който генерираше 87 к.с. при 8250 об/мин и 79 Нм въртящ момент при 6260 об/мин.
3- Ducati Monster S4RS Tricolore
Тази отличителна и елегантна ливрея в цветовете на италианското знаме върху резервоара и задните капаци, съчетана с матовозлатистите рамка и вилки, превръща този Monster S4RS в забележителен и стилен модел, както и във високопроизводителен. S4RS е далеч по-мощен вариант от S2R, тъй като се задвижва от Testastretta на супербайка 999 – V-образен двигател с течно охлаждане, развиващ 130 к.с. при 9500 об/мин и 105 Нм въртящ момент при 7500 об/мин. Със сигурност това е една от най-вълнуващите и търсени интерпретации на Monster.
2- Ducati Monster 400
Monster 400 беше алтернативата на Monster 600 с по-малък двигател, със същата каросерия и механични елементи като 600, но с двигател с по-къс ход и по-малък диаметър на буталата, следователно с работен обем от 400 cm3. Един от най-малките V-образни мотоциклети, произвеждани по това време, Monster 400 успява да предизвика ентусиазма на любителите на мотоциклети при пускането му на пазара. Нивото на мощност е прилично – 44 к.с. и 33 Нм въртящ момент. Моделът 400 ускоряваше силно до 60 и звучеше добре при това. Достигаше солидна максимална скорост от 100 MPH, което беше приемливо за двигател с по-малък работен обем.
1-Ducati Monster 620ie Matrix Edition
Този мотоциклет се задвижваше от V-образен двигател с въздушно охлаждане с обем 618 куб. см, който генерираше 60 к.с. при 9500 об/мин и 53 Нм въртящ момент при 6750 об/мин. Разликата между изданието Matrix и обикновения 620ie се ограничаваше само до цветовата схема и козметичните нива. Независимо от това, все още е готин мотоциклет и това е по-малко известна версия, за която смятаме, че повече хора трябва да знаят.